قله هفت خوان از قلل البرز غربی بشمار می رود و در ارتفاع ۳۹۷۱ متری از سطح دریا قرار گرفته است این قله در میان خط الراسی قرار گرفته که قلل هزاربند، کرچان، کلاش و یا در سمت جنوب شرقی و شرق این قله و قلل ونتار، زردبند، کهار، ناز و خونکهار در سمت غرب و جنوب غربی آن قرار دارند.

پوشش گیاهی: گون، آویشن کوهی

پوشش جانوری: خرگوش، روباه،

وضعیت آنتن دهی موبایل: در روستا آنتن دهی ضعیفی هست. در ابتدای مسیر آنتن دهی وجود ندارد. ولی پس از ارتفاع گرفتن آنتن دهی موبایل وجود دارد.

وضعیت آب در منطقه: چشمه آب فقط در منطقه گوسفند سرا می باشد.

درتاریخ ۱۳۹۷/۷/۵ ساعت ۸:۱۵ از جلوی دفتر هیت کوهنوری استان واقع در شهرک مصطفی خمینی حرکت کردیم در که در مسیر به مجتمع گردشگری مهر و ماه رفتیم وحدود ۱۵ دقیقه ای آنجا توقف داشتیم و بعد حرکت کردیم ساعت حدود سه بعد از ظهر به روستای آویزر رسیدیم محل اسکان در حسینیه همان روستا بود. بعد از مستقر شدن و صرف ناهار با دوستان و همنوردان مسیری را که قرار بود فردا برا صعود به قله طی کنیم چند دقیقه ای را جهت آشنایی با مسیر طی کردیم و چند تا عکس گرفتیم و برگشتیم

چون ساعت ۱۷:۳۰ قرار بود مراسم برگزار شود. مراسم با تلاوت قرآن وسرود جمهوری اسلامی شروع شد وپس از آن آقای رضایی رییس هییت کوهنوردی استان به ایراد سخنرانی پرداختند. پس از آن آقایان طاهری ، مهندس رئوفی، فولادی گزارشی از شروع کوهنوردی استان تاکنون ارایه نمودند. بعد از آن تقدیر وتشکر از سه نفر از پیشکسوتان کوهنوردی اراک شد. بعد از آن آقای علی محمدی سرپرست اجرایی برنامه اعضای فنی ، امدادگر ، پرستار و پزشکان گروه را معرفی نمودن. بعد از مراسم ساعت ۲۲:۳۰ خاموشی زده شد تا صبح ساعت ۳:۴۵ بیدار باش باشد و ساعت ۵ صبح هم استارت حرکت زده شود که متاسفانه با نیم ساعت تاخیر حرکت کریم و تا ساعت ۱۲:۳۰ به مسیر ادامه دادیم که به ارتفاع ۳۶۰۰ تا۳۷۰۰ متری رسیدیم که به دلایلی  به قله نرسیدیم. ناگفته نماند در طول مسیر که به امام زاده رسیدیم.

مسول فنی تیم تصمیم گرفتن یه گروه پیشرو انتخاب کنن که بتوانند به قله صعود کنند که خوشبختانه موفق هم شدند. که در این صعود یک نفر از باشگاه اوج آقای روح الله عسگری انتخاب شدند. و در پایان ساعت ۱۸:۳۰ به حسینیه روستا رسیدیم وپس از کمی استراحت ساعت ۲۰:۱۵ به سمت اراک حرکت وساعت ۱:۴۵ بامداد به اراک رسیدیم و برنامه در صحت و سلامت کامل اعضا به پایان رسید.

اعضای شرکت کننده در صعود سراسری خانم ها: نوایی، رضایی، طاعتی، اسماعیلی، حمصی، رستمی، بابایی، شاه محمدی، نادی، حاجی میرزایی آقایان: حمصی، دره، سبحانی، گودرزی، روح الله عسگری، ملکی، سیفی، عبدی، عسکری، علیمردان