گزارش برنامه صعود به قله میراب آشتیان ۹ آذر  ۹۷
این قله د‌ر استان مرکزی مرزشهرستان آشتیان و تفرش ،حوالی روستای آهو قرار دارد که قله کلاهه تفرش در قسمت شمال این قله قرار دارد . همچنین روستای گرکان در قسمت جنوب ،روستای آهو در قسمت شرق و روستای سفیدشبان و کوه دو برادران در قسمت غرب این قله قرار دارند.

طبق برنامه ریزی قبلی وبا توجه به تقویم باشگاه باتفاق  ۱۱نفر از همنوادران در ساعت ۶:۳۰ صبح از  دروازه تهران با یک دستگاه مینی بوس آماده حرکت شدیم .با عبور از جاده فراهان , روستاهای حر آباد , مصلح آباد و حاتم آباد پس از حدود یک ساعت ونیم  به آشتیان به سمت بام آشتیان و ابتدای روستای آهو رسیدیم دو نفر از میهمانان برنامه در ابتدای مسیر کوهپیمایی به تیم ملحق شدند.

پس از  ۳۰ دقیقه پیاده روی به حوضچه خاکی ذخیره آبی رسیدیم که از چشمه آب تُرَک آبگیری میشود و در کنار درختان بید آنجا برای  صرف صبحانه متوقف شدیم. ساعت ۹:۱۵ حرکت به طرف قله را از جبهه غربی قله و شرق روستای آهو آغاز کردیم .ابتدای مسیر قبل از روستا ساختمان بزرگی در حال ساخت است که میتواند نشانه خوبی برای شروع مسیر باشد.جاده خاکی را ادامه دادیم و نزدیکی قله از جاده  جدا شده و به سمت دامنه متمایل شدیم در ابتدای مسیر شیب چندان نبود اما رفته رفته به یال نزدیک تر شدیم و تا زیر قله ادامه دادیم.مسیر حرکت ما از سمت راست قله بود .
پس از استراحتی کوتاه جناب آقای امیری چند نکته آموزشی درباره کوهپیمایی در برف و فرار از ریزش سنگ را به اعضا ارائه دادند. در این قسمت از مسیر وظیفه سرقدمی را آقای امیری  بعهده گرفته بودن و انتهای تیم آقای حیدری و امدادو نجات آقای حمصی .
پس از طی مسیری سنگی در ساعت ۱۱:۱۵ موفق به صعود  قله شدیم .gps ما ارتفاع ۲۸۱۵ را بر روی قله نشان میداد.
پس از ۴۵ دقیقه استراحت و عکس یادگاری و صرف تنقلات فرود را به سرقدمی آقای امیری شروع کردیم. از سمت شمال روبروی قله کلاهه ،پس از ۲ ساعت پیمایش و مشاهده دو دهانه غار در طول مسیر ساعت ۲:۳۰به چشمه آب تُرَک  که در این فصل آب فراوانی داشت رسیدیم و پس از صرف ناهار ساعت ۳:۳۰ با پیمایش حدود نیم ساعت به وسیله نقلیه رسیده و به سمت اراک حرکت و حدود ساعت  ۵:۴۵ به اراک رسیدیم.